انواع کولر گازی و نحوه کار کولر گازی
مارس 4, 2017
تاریخچه کولر و اطلاعات مفید راجع به کولرهای گازی
مارس 4, 2017

باکس پنل – بهترین وسیله برای لوله کشی توکار کولر گازی

ارتباط بین یونیت خارجی با یونیت داخلی، توسط لوله های مسی رابط بین این دو و همچنین کابل فرمان صورت می گیرد و مبرد دستگاه توسط لوله های مسی رابط بین ۲ یونیت داخلی و خارجی به گردش در می آید. سابقه استفاده از کولر گازی اسپلیت در ایران به مرز ۱۵ سال می رسد و هر سال به حامیان آن اضافه می گردد و تقریبا در تمامی ساختمان های در حال ساخت مسکونی، اداری و تجاری لوله های مسی به صورت روکار و یا توکار نصب می گردند و کمتر کسی حاضر به استفاده از کانال کولر آبی است که هیچ گونه مزایایی به نسبت رقیب قدرتمند خود ندارد و بالعکس فقط هزینه بالاتر به نسبت لوله مسی و هم چنین گرفتن فضای زیاد از هر واحد را در بر دارد.

ولی آیا استفاده از کولر گازی و نصب توکار لوله های مسی در ساختمان های در حال ساخت، هیچ گونه مشکلی را به همراه ندارد ؟

مشکلات بوجود آمده بعد از لوله کشی توکار لوله های مسی در ساختمان های در حال ساخت به شرح ذیل می باشد :

۱) شکستگی لوله های مسی بیرون آمده از دیوار

در زمان لوله کشی، لوله های مسی هر دو قسمت در محل نصب یونیت داخلی و یونیت خارجی باید بیرون از دیوار قرار گیرند و تمامی طول لوله ها نباید به داخل دیوار بروند.

در محل نصب یونیت داخلی، لوله ها بین ۳۰ تا ۶۰ سانتیمتر باید از دیوار بیرون آیند و در محل نصب یونیت خارجی بین ۱۰۰ تا ۱۵۰ سانتیمتر . شکستگی لوله ها عمدتا در محل نصب یونیت داخلی و بخاطر عدم توجه و نبودن اطلاعات کافی سایر افرادی که در داخل ساختمان مشغول به کار می باشند بوجود می آید و بیشتر در زمان گچ کاری به لوله ها آسیب وارد می گردد.

۲) قرار نگرفتن لوله های درین آب در محل مناسب

زمانی که نصب لوله های مسی توسط گروه مربوطه انجام می شود، لوله کشی درین آب ممکن است توسط همان گروه صورت گردد و یا ممکن است توسط لوله کش آب که در ساختمان مشغول به کار می باشد انجام گردد.

در بعضی مواقع هماهنگی بین دو گروه لوله کش کولر گازی و لوله کش آب صورت نمی گیرد و این موضوع باعث می گردد که ورودی لوله درین در محل مورد نظر نصب نگردد و در زمان نصب یونیت داخلی لوله درین از زیر محل نصب بیرون آید و ظاهر زشت و بدنمایی را بوجود آورد.

۳) آبریزی از محل لوله درین بخاطر گرفتگی لوله ها

در زمان پایان لوله کشی درین آب کولر گازی، ورودی و خروجی لوله ها را باید مسدود کرد تا از ورود آشغال و گردو غبار و اشیاء دیگر به داخل لوله ها جلوگیری نمود، ولی متاسفانه در بعضی از مواقع تمامی اصول رعایت نمی گردد و در زمان نصب یونیت داخلی لوله های درین آب دچار گرفتگی می شوند و باعث می گردد که آب بوجود آمده بر اثر رطوبت از محیط، از زیر دستگاه خارج گردد و باعث خرابی رنگ دیوار ها و کاغذ دیواری شود.

۴) سرقت لوله های بیرون آمده از دیوار

در بعضی از ساختمان های در حال ساخت، پس از پایان لوله کشی توکار لوله های مسی به علت عدم توجه نگهبان ساختمان ، لوله های مسی بخاطر ارزش ریالی متاسفانه سرقت می شود و بخاطر مشکلات بوجود آمده که در بالا و به اختصار توضیح داده شد   مبادرت نصب راحت و سریع پانل یونیت داخلی کولر های گازی اسپلیت دیواری در مجتمع های مسکونی، اداری و تجاری بنام باکس پنل نموده است که مزایا و قابلیت های آن به شرح ذیل می باشد :

۱) باعث زیبایی محل لوله های کولر گازی داخل اتاق ها و محل مورد نظر تا قبل از نصب پانل داخلی می شود.

۲) حفاظتی است که از ضربه خوردن و شکستن لوله های مسی کولر گازی و صدمات جدی به آن ها قبل از نصب یونیت داخلی جلوگیری می کند و سلامتی لوله ها را تا زمان نصب کولر گازی اسپلیت تامین می نماید.

۳) آب بوجود آمده از رطوبت هوای محیط را به سهولت با آب بندی کامل به لوله درین  انتقال میدهد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *